Weekend

Helger är oftast ganska intensiva. Så även denna. Igår, fredag, skulle stora killen skjutsas till barnkalas på bowlinghallen. Ganska så sent kalas, mellan 19 och 21, så det var en trött pojke som åkte hem senare. Under tiden som han var på kalas tog jag lillgumman och promenerade ner till Ikea, Coop och apoteket. Det gäller ju att samla motionspoäng så bilen fick stå.

Hur kul var det att bowla då, för en kille på 7½ som aldrig gjort det? Jo, när jag frågade fick jag till svar att "det var så skoj att man nästan fick en tår i ögat"... :-D Han är rolig den där Anton!

Mor och far dök upp med husbilen på fredagskvällen. Idag lördag har jag och mor varit till Birsta (ja, igen) för några ärenden som hon ville uträtta. Nu på eftermiddagen har jag hunnit med att plantera om mina tomatplantor i större krukor och assistera en kompis med en programmeringsläxa. Jag klarade av uppgiften, vilket känns skönt. Jag har ju faktiskt stängt av hjärnan de senaste månaderna!

Mor och jag ska baka matbröd i morgon fm och sen måste jag plantera ut mina squashar också, innan de helt tar över altanen...

Nej, nu ska jag ut i solen och dricka något kallt, gott, alkoholfritt. Ha en trevlig helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0