Besök i massor!

Fredagen var en dag full av besök! Det första besöket var ett litet rådjur, som knatade alldeles utanför köksfönstret... Den var lite skadad på ryggen, man såg att pälsen var borta och skinnet bart. Men i övrigt såg den pigg och glad ut! :-)



En liten stund senare kom Williams kompis Olle med sin mamma och hämtade upp William för lite lek. Det blev en trevlig liten pratstund!

Sedan kom min kusin Sara med sin lilla dotter Thea. En riktig sötnos och gladtjej! Det var lätt att få henne att le! Sara bor i Söråker, dvs ganska så nära Alnön tvärs över vattnet. Fågelvägen är det ca 8,5 km. Men eftersom det inte är så vanligt med svävare så måste man köra runt, vilket så istället blir en sträcka på ca 32 km. Lite skillnad! Thea hade med sig chokladtryfflar till mig och en mysig badrock till Hilma. Tack, tack!



Senare på kvällen hade vi bjudit hem familjen Näsholm på lite mat. Jag passade på att prova två nya recept och ett som vi ätit en gång förut. Förrätten var två sorters snacks gjorda på filodeg, fyllda med fetaost, soltorkade tomater och tapenade. De blev bara sådär tycker jag... Till huvudrätt blev det omlagning av nyårsmiddagen med kyckling invirad i lufttorkad skinka i balsamsås. Det blev jättegott och till efterrätt provade jag att laga messmörsparfait med hallonsås. Supergott, ska lagas igen!

Hilma fick några presenter av Näsholms. Ett fint litet halsband med Hilmas månadssten och en liten nalle. Sen fick hon en present som jag inte vet om jag gillar eller inte... :-D En tutte med vampyrtänder... Ska denna hemskhet vara i munnen på min lilla sötnos?!?!  Hm... :-)

Jättetack för presenterna!


Kommentarer
Postat av: Eva

He he he :-D

Klart hon ska ha nappen!!

JÄMT!!! :-D

Den är ju störtcool ju, och väldigt överraskande att se såna hemskheter på en sån liten söting :-D

2010-03-30 @ 10:04:16
URL: http://chevroleva.blogg.se/
Postat av: Thotz

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

2011-05-03 @ 15:32:42
URL: http://thotz.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0