Puh!

Lördagen var en aktiv dag av sällan skådat slag!

Vi inledde med att åka till badhuset för barnens simskola. Jag och Hilma hade äran denna gång, Björn gick istället till grannen för att hjälpa till med lite snickrande. Det var trevligt på simskolan. Jag träffade många att prata med, både en arbetskamrat och läkaren som försökte vräka Hilma ur magen.

Efter simskolan bar det av till Ica för inköp av lördagsgodis och lite annat. Sen hem för att baka bullar. De går ju ganska hårt åt nu när vi får mycket besök så jag bakade dubbel sats när jag ändå höll på. Men det blev lite stressigt. Jag hade tänkt amma när bullarna jäste, men lillgumman passade på att sova jättegott och därmed missade hon sin vanliga mattid. Det var bara att snabbaka så jag skulle hinna klart innan hon vaknade och var tokhungrig...

Jag bakade vanliga bullar fast så där lite annorlunda. Smöret ska vara rumstemperatur och alla ingredienser ska hivas ner i bunken på en gång. Det blir väldigt saftiga och goda bullar tycker jag. Denna gång provade jag att fylla en del av bullarna med råsocker istället och jag hade även råsocker ovanpå. Det blev gott och inte lika sött som vanliga bullar. Men vanliga är nog ändå godast...

 

På eftermiddagen var det till att packa badväskan igen och åka med Anton på badkalas (fast först fick vi lämna William hos grannen). Det blev två timmar till i en varm badhall för mig och lillgumman. Hon är ju lite för liten för att bada någon längre stund, och inte särskilt intresserad, så vi satt där och svettades istället. Gissa om vi var trötta i huvudet sedan!?! En simhall med ca 40 ungar plus ca 20 föräldrar. Det blir ganska livat det!

Anton hade jätteskoj. Han hittade ett cyklop och ett par simfötter som han plaskade runt med.

Till middag blev det köpepizza då jag inte hade någon ork att laga mat och Björnen var kvar på snickrande hos grannen. Gott! Sedan somnade både ungarna och jag tidigt... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0