Helgens nöjen

Helgen tillbringade vi i Anviken hos svågern, svägerskan och de söta småkusinerna. Vi lämnade Findus hos Christer och drog på onsdag kväll.

På torsdagen blev det lite fiske för pojkarna, det röjdes ur några garderober, togs lite promenad och åts en god middag. En hel del bus med barnen blev det också. Tindra sprang och jagade "sina pojkar" som hon kallar Anton och "Willman". På fredagen vräkte regnet ner. Det blev då en liten tripp in till Östersund och Djungelhuset, ett lekland. Vi busade runt i några timmar. Sedan var det trötta barn och en trött Anna...

Men som vanligt är jag en bråkig tant på sådana ställen. Vuxna släpper in sina barn och sen struntar de i dem. Jag röt åt några stora barn flera ggr då de var inne i småbarnsavdelningen och hoppade. En kille ramlade mot en liten plutt, som dock inte gjorde illa sig som tur var. "jamen, jag såg honom inte"  Nej, kanske just därför du inte ska vara bland småbarnen, du stora bråkiga pojke... Grr... Några pojkar klättrade på utsidan av klätterhuset, dem fick jag också morra åt...

På lördagen packade vi ihop oss och åkte hem efter lunch. Lagom tills solen tittade fram... Men det var skönt att komma hem till finväder också. Vi grillade till middag, bjöd in grannen Lars. Framemot kvällen kom en annan granne förbi och alla gubbarna satt och surrade till långt in på natten. Härligt med försmak på sommarkvällar!

Söndagen var en dag med full fart! Jag röjde undan, tog en promenad (i ösregnet), vi åkte och tittade på en bil som vi sen bestämde oss för att köpa, köpte födelsedagspresent och var på kalas med Anton. Dessutom hämtade jag Findus hos Christer och köpte en liten burgare till en alldeles för sen middag. PUH!!! Tur det är måndag igen så man får vila upp sig! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0