Men, till jul då?

Jag har just haft en timmes bråk med två obstinata pojkar. De vet att de ska städa upp legot varje kväll. Inga nyheter där. Händer det då? Nej, knappast. Jag säger åt dem gång på gång att de ska städa upp. Men inget händer. Hilma ropar och är hungrig, jag säger åt pojkarna att nu ska jag mata Hilma och att det ska vara uppstädat när jag kommer tilllbaka. Inte då! Snarare ännu mer saker framplockade.

Då exploderar mamman. Jag rafsar ihop allt lego och plockar bort det från deras rum. Nu blir det inget lego på minst en vecka.  Sedan får man frågan från William. Men i morgon då, då kommer du inte att vara så här arg.  Jo, det kommer jag säkert att vara, om ni inte hör efter när jag säger till er.

Men till jul då, mamma? :-)

Ja, om jag känner efter så kommer jag nog att hunnit bli glad igen, lagom till jul. Men just nu ska jag bara gå och sätta mig i soffan och morra.

Kommentarer
Postat av: Eva

Härligt att höra att någon annan också blir galen på sina barn ibland...

Trodde det bara var jag som morrar åt barnen emellanåt.

Men jag tror inte det är helt fel att visa att man blir arg, de måste ju förstå att det finns en gräns för vad en mamma tål....

2010-05-27 @ 17:10:53
URL: http://chevroleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0