Trädgårdsfunderingar

Förra helgen fick vi hjälp av grannen att gräva bort eländiga Bergenior från rundeln nära flaggstångsfästet. UNder veckan har vi grävt och grepat för att få bort alla rötter, som är grova som en bebisarm. Förhoppningsvis har vi nu fått bort allt, men risk finns att det kommer upp otäckheter igen...

Nu gäller det ju att komma på vad man ska ha för växter där. Björn vill ha gräsmatta och jag vill ha rabatt. Vi har ju ingen rabatt någon annanstans på tomten. En rabatt måste man ju få ha! :-)

Jag tittar runt på Blomsterlandets hemsida. Där finns det rabattförslag att använda sig av. Jag vill gärna ha lite rosa toner i det hela och gillar lavendel.

Men det är inte lätt. Det är ju det där med växtzoner att ta hänsyn till också. Jag ska nog komma på nåt, och det snabbt. Just nu tycker Findusen att han har världens bästa kattlåda ute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0