Kalashelg!

I torsdags fyllde vår Anton 8 år. Han som var nyfödd alldeles nyss... Han blev väckt med paket och fika på sängen, han försökte lura oss att han legat vaken och väntat, men det gick vi inte på! Han fick kläder, ett halsband, en musikcd och ett lasersvärd. Mycket uppskattat!


På fredagskvällen kom inbjudna barn på kalas. 13 mer eller mindre vilda barn intog hemmet och åt hamburgare, glass, dansade disco och lekte lekar. Det var två trötta föräldrar senare den kvällen...

Idag lördag har mor- och farföräldrar, och gammelfastrar, varit på besök och uppvaktat. Favoritmaten tacos till middag och sedan denna lite udda skapelse... Anton hade önskat gula stjärnor på tårtan men efter att jag sett hur den blev med våning två så fick det räcka med konstigheter. :-)


Tårtan har fyllning av vaniljkräm och jordgubbsmousse. Blev faktiskt bra smak. Sugarpasten på toppen blev dock inte som jag ville, och den smälte på tårtan och det blev inte så snyggt. Men just i tillverkningsstunden blev den fräsch... :-)

Men nu är kalasandet över för detta år, så jag tror jag ska slappa i soffan ikväll, med lite cider och chips! Bara barnen kommer i säng snart...

Kommentarer
Postat av: karin

Tack för en trevlig helg!!

2010-11-21 @ 17:23:15
Postat av: Jessica D

Ååå attans! Missade att hälsa på hans födelsedag. Men ni får hälsa ett stort Grattis!! i efterskott från oss.

2010-11-26 @ 09:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0