Pyssel

Adventshelgen är en liten pysselhelg. Det ska bakas pepparkakor och helst pepparkakshus. Man vill äta nybakade lussebullar och dricka varm glögg... Så gjorde vi. Eller snarare så gjorde jag allt för att de andra skulle vilja göra det med mig, och efter en hel del tjat och gnat så blev det så.

En av mina traditioner är att alla ska dekorera sin egen lilla pepparkaksgubbe/gumma som vi sedan hänger upp i ett av fönstren. Det luktar så gott av pepparkaka i rummet, man får lite extra julkänsla då!
  

Resultatet:



Tillslut på kvällningen blev det dags för lite adventsfika. Jag måste faktiskt säga att dessa pepparkakor nog är de godaste jag bakat, någonsin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0