Tårtkalas i Barsta

I Barsta skulle det firas i helgen. William, Mor och far har fyllt år, och Anton ska fylla år. Syrran beställde en tårta... Hon ville ha en tårta utan sugarpaste på, så då provade jag några saker jag velat prova ett tag. Det blev en tårta med vaniljkräm, hallonmousse och kinuski.


Jag har hämtat receptet till hallonmoussen och kinuskin (och utseendet) från bloggen "Baka baka liten kaka", en av mina favoritbloggar med bakning. Kinuski är som en kola, gjord på farinsocker och grädde. Det var gott, men lite svårt att skära...

Tårtan blev god, hallonmousse ska jag prova igen, eller kanske jordgubbsmousse till Antons  kommande kalas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0