Babysim

Nu har Hilma och jag gått klart första kursen i babysim, "Ankan". Både hon och jag tycker att det är jätteroligt! När man kommer in i omklädningsrummet börjar hon se glad ut och sen så fort man kommer i vattnet så börjar hon sparka och plaska. Hon ropar även "ei!" till de andra bebisarna.

Nedan tränar hon på att åka i badring. Hon kan hålla fast sig själv och åka med när jag sätter fart på henne.


Vi tränar även på att åka på min rygg, snart kan hon nog hålla fast sig själv och då åka med mig på lite simturer. Roligt!


På nedanstående bild tränar vi på sk dykkommando, där man förbereder bebisen på att snart kommer det vatten över huvudet. Denna bild är nog tagen alldeles innan Hilma gjorde sitt första dyk.


En del i säkerhetsträningen är att barnen ska träna på att hålla sig fast i kanten. Från början har jag mina händer över Hilmas och stödjer henne med mitt ben. Sedan tar jag sakta bort benet och då drar hon upp sig med sina armar så att hon håller huvudet över vattnet. Hennes händer är dock lite för små för att hon ska kunna greppa stången riktigt bra, men hon växer ju mest hela tiden så det ordnar sig snart!


Det är jättemysigt med babysim och till veckan börjar vi kurs nr 2 "Grodan". Jag nästan ångrar att vi inte gick med William och Anton också.

Kommentarer
Postat av: karin

Tror ni har lika roligt båda två.

2010-10-17 @ 10:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0