Motion

Motion är nyttigt. Jag försöker komma iväg på promenad minst två ggr i veckan, gärna mer. Jag går ju på gympa här på ön också, men nu blir det lite mindre av det ett tag då lilla Hilmagumman inte är så förtjust i sin far på kvällarna. Hon är väldigt mammig och då är det inte lätt att åka på gympa mitt i läggningstiden. Men vi får träna lite...

Sist jag var ute själv så hade jag lite spring i benen, men jag är ingen löpare så då kom jag på den glada idén att jag skulle "hoppsa" istället. Jag gjorde 50 hoppsasteg sen gick jag igen och efter en stund gjorde jag 20 höga knäuppdragningar och lite senare 20 spark i baken-steg. Detta upprepade jag återkommande under promenaden och när jag var klar kändes det härligt i kroppen! Intervallträning ska ju vara ett effektivt sätt att förbättra konditionen och hoppsasteg istället för löpning borde ju fylla lite samma funktion. Tycker då jag, i alla fall. Man får upp pulsen lite högre än bara promenaden ger och tempot blir lite högre. Dessutom blir man ju så väldigt glad av hoppsasteg, den känslan får man ju inte från samma sträcka löpning...

Igår kväll när jag drog med grannen Pernilla på promenad så upprepade jag samma hoppsasteg och knädrag och sparkar. Hon kunde inte låta bli att skratta under hoppsastegen heller... :-) Prova själva om ni inte tror mig! Det enda är ju att man ser lite knäppsig ut...

(påminner lite om det gamla vänner-avsnittet där Rachel skulle locka med Phoebe ut på löpturer, för er som kommer ihåg )

Kommentarer
Postat av: Marie

Det är bra, ni tränar ben och hjärta genom lite högre puls, och magmusklerna genom skratt. Och ni skrämmer säkert iväg några våldtäktsmän, älgar eller rådjur också på kuppen!

2010-10-22 @ 21:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0