Varför grupperingar!?

Jag brukar följa "Biggest Loser Sverige" på tv4 varje måndag. Det är ett trevligt program och det är skoj att se hur bra det går för deltagarna att tappa vikt. Men igår blev jag lite ilsk...

Varför ska det alltid grupperas tjejer och killar?! Har vi inte kommit längre i våra hjärnor att vi fortfarande väljer efter kön och inte efter person?! När de skulle rösta ut en av René och Lotta så var två av deltagarnas motivering "jag vill se tre tjejer i finalen"... Vad tusan har det med saken att göra, vilket kön man har?! När det finns så många andra motiveringar att ta till!!!

Jag väljer att rösta ut René
- eftersom jag är bättre kompis med Lotta...
- eftersom René är ett större hot mot min egen vistelse här...
- eftersom jag tycker Lotta förtjänar att vara kvar...

Man kan fortsätta en stund till med att hitta på bättre motiveringar. Antagligen har de på tv klippt bort och redigerat lite grann av vad som sagts, men ändå... Det stör mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0