En god gärning

Idag har jag gjort mig en liten "god gärning". I morse när jag stod med pojkarna och väntade på bussen så träffade vi några "nya" grannar. De (han) har bott här länge, men jag har aldrig sett eller hälsat på dem. I alla fall skulle hon åka med bussen så han stod där som sällskap. Det var ett lite äldre par.

Vi väntade och väntade och väntade på bussen, men den kom aldrig. Då gick jag och barnen hem igen och hämtade bilen. När vi passerade busshålplatsen så vinkade tanten in oss. Då hade hon ringt efter bussen och fått besked att den inte skulle komma eftersom den var trasig...

Tanten skulle till sjukhuset och hade en tid att passa, så då skjutsade jag ner henne till stadsbussarna som går från Vi centrum här på Alnö. En glad tant skyndade då vidare till sin buss.

Dessvärre lyckades hon tappa sin mobiltelefon så hennes sambo kom förbi alldeles nyss och undrade om den kunde ligga i vår bil. Men där fanns det ingen extra mobiltelefon.

Fast jag vet inte vad hon heter. Men han heter Rolf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0