Hon KAN prata!

Hilma har börjat prata. Jag har länge sagt att hon säger "Hej" fastän det låter mer som "Ej" men ändå! Hon säger det ofta och på de rätta ställena. I veckan har jag sagt till Björn att hon också börjat säga "Findus", men han trodde mig inte riktigt. Men nu ikväll blev det bevisat.

Hilma satt i barnstolen nu i afton och tittade över kanten ner mot golvet där Findus satt på mattan.

"Inds, Inds, ej, ej" låter det från Hilma.

Om och om igen säger hon samma sak när hon tittar på katten. Ibland låter det lite som "Eggis" också. Det måste väl vara prat tycker jag! Hela familjen bevittnade detta mirakel på Hovid.

Kommentarer
Postat av: Moster

Dags för henne att börja skolan nu när hon både förflyttar sig OCH kommunicerar?

2010-09-24 @ 15:20:28
Postat av: Jessica D

Låter som en mycket smart liten tjej!! :-) Och med två duktiga storebröder så kommer hon säkert kunna både läsa och skriva innan skolan tror jag.

2010-09-27 @ 08:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0