Vad är det med folk?!

Finns det inte en människa på norra Alnön som har vett att hålla hastighetsbegränsningarna? Jo, nu var jag lite orättvis, det var faktiskt ungefär en fjärdedel av de som körde förbi mig som nog höll de 50 km/h som enligt skyltarna är tillåtet. Okej, jag har inte någon hastighetsmätare med mig, men man märker ganska stor skillnad på bilarnas farter och kan därmed uppskatta hur de kör...

Jag gick nästan 4 km i morgontrafiken i morse. Inte den bästa tiden att vara ute efter vägen, men alternativet hade varit att sitta stilla en halvtimme på skolan innan jag promenerade hemåt. Det kändes lite trist.

Måååånga bilar körde fort, fort. Många bilar låg tätt bakom bilen framför, så då var det 2-3 bilar som körde fort, fort, samtidigt. Vår väg är smal, det finns ingen vägren och ingen mittlinje. Det hoppar rådjur ur skogen titt som tätt, även där det är många hus. Fotgängare och cyklister har bara diket att besöka (och ibland lyckas man tajma in en infart) när bilarna kommer i full fart.

Nej, skärpning alla bilister. Kliv upp 10 minuter tidigare på morgnarna då om det är så svårt att komma iväg i tid! Det finns faktiskt barn och vuxna efter vägen, som vill behålla alla kroppsdelar i fungerande skick! GRRRRR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0