Det där med data...

Jag jobbar med "data", som det kan heta i folkmun. Ibland, ofta?, framstår det som något mystiskt och krånligt och väldigt obegripbart. Vad jobbar jag med egentligen?! Men ibland är det ju faktiskt ganska enkelt.

Min kollega sitter just nu och ritar en grön linje på en sida i sin kunds datasystem. De har ändrat lite olika saker och diskuterat hur det ska vara och nu är de nere på nivån: "Vi ska ha en grön linje också."

En grön linje kan vara det som är skillnaden mellan en nöjd och missnöjd kund.  :-)

Vad jobbar jag med då? Just nu är jag tillbaka på min gamla kund Mittuniversitetet. Jag arbetar med det datasystem där de kan registrera information om sina kurser. Den information som presenteras när man söker bland program och kurser på följande sida:

http://www.miun.se/sv/Utbildning/Hitta-din-utbildning/Program/

Lite inblandad är jag i den sidan också, men där har hänt en hel del medans jag var mammaledig, så jag känner inte riktigt igen mig. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0