Första dagen klar

Första arbetsdagen gick i racerfart. Det var fullt ös från början, en kille som jobbade sin sista dag skulle lämna över en kund till mig. Det var bara att vakna till liv alltså! Det var iofs min gamla kund så jag slapp en massa information om själva kunden och verksamheten, det blev "bara" en helt ny utvecklingsmiljö att lära sig hitta i. Nu har jag nog dessutom hunnit glömma allt... :-)
Arbetsdagen kunde dock inte ha börjat sämre. Hilma fick fnitteranfall mitt i natten och låg vaken sisådär en och en halv timme, pratade och fnissade och pekade. Dessutom drömde William en mardröm och kom ner för lite tröst. Det var alltså en ganska trött jag som åkte till jobbet. Men det gick bra ändå.
När jag kom hem så möttes jag av en liten sötnos i matrumsfönstret. Hon sken upp i ett stort leende när hon fick syn på mig och sprang till dörren för att möta. "Mamma, mamma!!" och jag fick kramar och gos i massor. Sen hängde hon i mina knäveck resten av kvällen. Det är väl lite ovant när hon har varit med mig i 1½ år, att helt plötsligt inte träffa mamma på hela dagen. Även ovant för mig. Men jag får ju mina måndagar med henne så det ska väl gå.
Nu sitter man här på andra dagen på väg mot resten av livet i arbetslivet. Det var skoj att träffa alla gamla, och nya, arbetskamrater. Skoj att se att folk tyckte det var skoj att se mig igen. Det gör hela arbetandet lite lättare. Idag är det dock lite lugnare, ska försöka repetera det vi gick igenom igår och sen kolla in lite nya saker som jag inte har koll på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0