Motion

Att springa är inte lätt. Jag vill, men tycker det går trögt värre. Nu hittade jag ett träningsprogram i min träningsdagbok som går ut på att man ökar den springande sträckan med 3 % för varje pass man är ute. Ca 3 ggr i veckan. Man inleder med att gå 1 km sen springa 500 m och sen fortsätta promenera upp till minst 2 km. De 500m utökas då med 3% för varje nytt pass.

Det går dock trögt, jag har lite kropp att flytta runt och lite dålig springteknik/stil. Men det ger sig väl med tiden hoppas jag. Det har ju trots allt bara gått en vecka sen jag startade. Idag var springsträckan 560 m. Fast jag går ut lite väl hårt så när jag får motlut så tar det stopp i benen.

Nöta på, nöta på. Just nu springer jag ju mer än en tiondel av 5 km... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0