Pyssel

Jag var tvungen att prova ett gammalt pyssel. Stärkta virkade dukar i fina former...  Jag tog en gammal duk som mamma virkat och doppade den i sockerlösning. Sen fick den torka ovanpå en bunke med lämplig form, i några dagar. I morse plockade jag lös duken från bunken - TADAAA!

 

Ganska söt blev den! Och när den är smutsig är det bara att tvätta den i maskinen och sen stärka om den i ny form. Kul och enkelt! Och eftersom det inte är lördag är skålen fylld med annat än godis, Hilmas alla "memme". Ser lite trevligare ut än en plastskål på bänken.

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh vad fint det blev!

Måste nog leta fram lite gamla virade dukar jag också!

Nostalgi!!! :-)

2011-08-19 @ 11:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0