Dåliga idéer

Alla idéer man får är inte av det bästa slaget... Jag tänkte baka en marängglasstårta till helgens träff med grannarna. Då fick jag den "briljanta" idén att jag skulle använda vår nya glassmaskin till glassen.

"Då borde ju glassen bli ännu bättre!"

Så var dock inte fallet. Den stackars dajmen i glassen gjorde att maskinens visp fastnade lite nu och då. När jag sedan skulle breda ut glassen på marängbottnen blev det lite svårt att få till det då glassen blev hårdare än vanligt.

Smaken var det dock inget fel på, lika god som vanligt... Nu måste jag dock fundera på någon annan efterrätt, då detta enbart kommer att serveras till interna magar...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske skulle ha avvaktat med dajmen till sista minutens vispning?



När jag kommer på besök nästa gång tycker jag att du ska bjuda på Marianne-glass! Utmanad!!!

2011-02-17 @ 18:42:40
Postat av: Marie

Mitt namn föll bort! Måste ju såklart vara med, annars kanske du börjar bjuda hött å bött på Marianne-glass. Fast kanske inte var så svårt att lista ut vem som har Marianne som favorit...

2011-02-17 @ 18:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0