Creme Brulee - Check!

Jag har länge tänkt jag ska prova att baka Crèmé Brûlée, men det har alltid känts jobbig på nåt vis. (Kanske har med alla krumelurer i namnet att göra!?) Vattenbad i ugnen och äggulor hit och socker dit. Men i veckan så passade jag på när fastern var på besök.  Jag letade fram ett recept på internet och satte igång.

Det var inte så krångligt och inte så jobbigt. Nu hade jag ingen vaniljstång till hands, men då det går lika bra med selleri så tog jag vaniljsocker. Jag tog dock lite för lite, hade velat ha mer vaniljsmak på det hela.



Bruleen blev ganska bra, men var lite varm när vi skulle äta den. Hade nog velat ha den kallare, men så går det när man är otålig, barn ska läggas och snö ska skottas...

Detta ska jag prova igen, kanske i varianten Creme Caramel, lite annorlunda ungefär lika.

Kommentarer
Postat av: Marie

Coolt! Har du en sån där brännare som gör den vackra färgen?

2011-01-11 @ 15:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0