Lite pyssel

Under december har det pysslats och bakats en hel del, som brukligt är. Jag kokade mina traditionella fudge, provade några nya fudgerecept och gjorde även lite enkla mozartkulor och lite tryffel. Gott, gott, sitter som en smäck kring midjan... :-)

Jag blev också sugen att göra ett pyssel som jag hittade på en annan blogg (Underbara Clara). Jag gjorde inte riktigt lika som hon gjorde. Jag köpte en styrolitkrans på Panduro och sen lindade jag plastfolie hårt, hårt kring den. Sedan satte jag fast punschpraliner med hjälp av kristyr. Jag fyllde även mellanrummet mellan godisarna med lite kristyr. Det blev denna variant eftersom jag ville ha möjligheten att äta upp det hela om jag skulle få rejäla begär lagom till tjugondag Knut... :-D

Snygg blev den! Dessutom luktar den mycket gott!! William tyckte det var jobbigt att komma nära kransen, "åh mamma, den luktar så gott, jag vill bara bita i den!"

750 gram punschpraliner av billigare sort från Ö&B fick sätta livet till. Det finns nog värre sätt att sluta livet än denna då man är en pralin...

Kommentarer
Postat av: Eva

Men oj så rolig du är :-D

I förra inlägget så skriver du om hur lite du hann med, och här skriver du att det har pysslats och bakats "som brukligt är" :-D

Jag tror nog att du (oavsett ork) hinner med mer än de flesta andra!!!

Och vilken fin och rolig krans förresten!

Ha en fin trettondagsafton!

2011-01-05 @ 11:31:40
URL: http://chevroleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0