Lördagsmiddag

I går var det lördag, dags för lite extra god middagsmat. Vi hade bjudit hem Christer med hans Anna. Björn dekorerade gården. Istället för ljus så placerade han ut några spabelysningar som jag fick i present. De byter färg med jämna mellanrum så det var lite disco på gården! Coolt! :-) Bilderna blev inte så bra, men det var ju mörkt ute och sisådär 20 minusgrader... Men ni förstår ju principen!

  

Jag provade att laga till den förrätten vi blev bjudna på under nyårskvällen, Västerbotten Royal. Mycket gott! Jag serverade det dock som 4 portioner istf 6 som det stod i receptet. Lite lämpligare storlek tycker jag. Vi hade även en klick creme fraiche på toppen.

Till varmrätt bjöd jag på förra nyårets varmrätt, kyckling med parmaskinka och balsamsås. Även den är jättegod, men jag rekommenderar att dubbla såsmängden då den är jättegod och försvinner kvickt från faten.

Till efterrätt blev det ett experiment som föll ganska väl ut, Glace au four med browniebotten och hallon. Det var experiment på så vis att jag inte var riktigt säker på att det skulle bli gott... :-)


 

Jag tillagade bottnen utan nötter då jag inte är så förtjust i sånt. Glassen var av hemlagad variant och mycket len och god! Bilden med snittet blev lite knepig, men det var första skivan... Alla tog om på efterrätten så den blev uppskattad. Den såg dock lite klumpig ut vid serveringen.

Slutsats: Alla recept rekommenderas till andra, och allra mest förrätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0