Piff och puff

Jag har under senaste veckan fixat med lite småhyllor till pojkarnas rum. De har ju båda höga sängar så det fungerar ju inte med ett sängbord direkt. Jag har istället satt upp tavellister för deras kvällsböcker och väckarklockor.



På Antons rum blev det ett lite äventyr. Björn sågade av en längre list som jag sen målade och skulle sätta upp. Först ska man kravla sig upp i våningssängen, med skruvdragare, skruvar, hyllor och vattenpass. Allt väl så långt tills jag skruvar in första skruven och glömt att kolla inställningen på skruvdragaren. Den stod på borrning istället för skruvning, vilket medförde hög fart och stor kraft. Skruven försvann nästan in i hyllan som sprack lite i kanten. GRRRR! Bara att ta den andra hyllan och sätta upp och då lyckas jag tippa den lite så vattenpasset glider ner mellan sängen och väggen.... GRRR! Bara att kravla sig ner ur sängen, leta fram vattenpasset och kravla upp igen! Sen ner i källaren och leta fram en liten skruv och en liten borr så jag kunde få ihop sprickan på den första listen. Sen upp på övervåningen och överslafen än en gång för att få ihop det hela. Men Anton blev nöjd. Hans dagbok och läsebok är nu lätt tillgängliga.

På Williams rum blev det en liten tavellist vid sängen och även en längre hylla (som drällt i källaren i 6 år) att ställa sina finsaker på. På den väggen hängde en bokstavstavla och en gammal världskarta. Det var väldigt viktigt att jag hängde tillbaka världskartan sen.

"Mamma, hur ska jag annars veta var Antarktis är någonstans!?"

Ja, det kan man ju undra. Bokstavstavlan kunde han vara utan, han är ju stor nu och kan alfabetet...

 

Kommentarer
Postat av: Jessica D

Hehehe, härligt!!

2011-01-21 @ 11:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0