Vintern

Denna vinter har varit fantastisk på många sätt. Snö överallt (på gott och ont). Björn har skottat och skottat. Själv har jag ju varit krasslig mer eller mindre hela december så jag har hållit mitt arbetande inomhus istället.

Men så här tjusigt har det blivit hos oss i vinter! Snökanterna är som mina barndoms vintrar när pappa svor över oss som rev ner snön han så fint skottat upp med slungan. Nu gör Björn samma sak mot pojkarna, den fina traditionen förs vidare. Det är nåt med en man och hans snökanter...

 

Anton hjälpte Björn att skotta garagetaket förra veckan och då inleddes hoppningen. Senare fick även William vara med och hoppa ner. Kul värre! Det är inte ofta det är så mycket snö att man kan krypa upp på garaget.
 

Även lilla Hilma måste få känna på vinterns positiva sidor, så lite pulkaåkning är aldrig fel. När man stannar pulkan så börjar hon gunga för att komma vidare.
 

Nu hoppas jag på lite slalomåkning och kanske lite vanlig skidåkning på mina gamla skidor.

Kommentarer
Postat av: Marie

Efter att ha provåkt dina skidor i jul så tycker jag du ska bränna dem och låta ungarna grilla korv på glöden...

2011-01-13 @ 20:28:37
Postat av: Towe

Hilma e sa sot och jisses va mycket sno ni har! trevlig helg! towe.

2011-01-21 @ 12:08:03
URL: http://www.towe-anders.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0