Eld och kött

Grillning är inte min grej. Jag har inga problem att vara i köket och hålla på med diverse saker med svåra moment, men eld gillar jag inte. Idag är det dock min tur att köra grillen då Björn står ute på en stege och målar. Alternativet är att äta något från spisen, men grillat är ju gott...

Sagt och gjort, jag har sprutat tändvätska på briketterna och nu även fjuttat på. Det blir dock inte så varmt som jag skulle önska och matlagningen lär väl bli en långsamt stekt köttbit. Det är väl iofs ganska bra, då blir den ju godare och kanske lite mörare.... Men blir det klart idag, eller i kväll? Riktig amerikansk barbeque som ska steka i 5-6-7 timmar?

Kycklingbitarna lär väl ha tur och bli klara idag i alla fall. Just nu luktar jag själv som en grillbiff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0