Första semesterturen

I helgen åkte vi upp till Barsta, drog alldeles efter simskolan slutade och bilen packats. Dessutom hann vi med ett stopp på Ikea för att inhandla en ny säng till vårt sovrum där uppe. Jag har dömt ut den gamla sen ett tag... Det blev en Aspelund med skumgummimadrasser. Det blev bra. Det var så länge sen jag sov bra där uppe och trots att Hilma stökade första natten och for runt som en propeller så vaknade jag med en kropp som fungerade om än lite trött. Inte ont i rygg eller nacke...

Busfröt Hilma for runt på gräsmattan och hade skoj!

  

Jag och mamma åkte på loppis i Mjällom. Mamma inhandlade en efterlängtad liten kristallkrona. Själv shoppade jag ett fat med tre lösa glasskålar på, ett glasfat på fot (som jag fick av mamma) och ett lucianattlinne. Dessutom hade mamma tidigare köpt en såsskål (Rörstrand tidigt 50-tal) som jag också fick. Såssleven hade hennes sommargranne skänkt... Nu blir det fullt i skåpen igen! :-)



Pojkarna ägnade många stunder åt att fiska. De tyckte det var skoj! Det blev några spiggar, nån siklöja och nån aborre.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0