Rackaren

Findusen hittade hem efter 9 dagar på vift. Våra grannar, som höll ögonen öppna när vi var borta, hittade honom på altanen och låste kvickt in honom i huset. De har även varit förbi och matat honom några dagar tills vi kom hem.

Skönt! Man vill inte behöva oroa sig för honom igen på ett tag nu... Men vågar man släppa ut honom? Vi ska ju resa bort i slutet av veckan igen och om han är borta igen så kan han ju inte åka till kattvakten.

Fast det går ju inte att hålla honom inne i flera dagar när vi är hemma...

Nu ikväll gick jag ut i trädgården och han följde med. Tänkte jag ska titta till min lilla odling av kantnepeta, en perenn även känd som kattmynta... De små plantorna har tagit sig fint, tills nu, när Findusen hittade dem och blev som tokig! Tydligen luktar de som godast när de är små! Han låg och korvade sig på dem, jamade med konstig röst och ville inte att jag skulle lyfta därifrån honom då jamade han ännu högre. Knäppt djur!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0