Hilma bulldozer

Hilma är ett barn med fart. Hon är nog faktiskt "värre" än båda pojkarna var tillsammans... Hon plockar och river, hon klättrar och upptäcker, hon provar allt hon kan.

Det är väldigt spännande att kliva i lära-gå-vagnen och stå och gunga utan att hålla i sig. Det är lika spännande att ställa sig bak på flaket till trehjulingen utan att hålla i sig...

Att vara på köksbordet eller altanbordet börjar vara vardagsrutin nu, så något nytt måste finnas att klättra upp på.

Hon gillar att plocka blommor, helst sådana lättfångade som växer i mina blomkrukor ute på altanen.

Hon har lärt sig att starta micron, om den inte har startats på ett tag så måste man öppna luckan innan man trycker på start. Det har hon fattat så först sliter hon upp luckan och sen smälls den igen och lilla fingret åker till startknappen.

Jagis är en favorit. Hon ställer sig mitt på köksgolvet och skriker till mig, sen lägger hon iväg runt köksbordet och vill att jag ska springa efter. Om jag stannar och tänker vända håll så märker hon det direkt och stannar på andra sidan och vänder när jag gör det.

Hon vet så väl vad hon får göra och inte får göra. När hon ska göra nåt bus ibland så börjar hon smyga ett steg, kollar om jag märkt nåt, smyger ett steg till, osv. En liten luring till tjej!

Hilma är en ganska orädd tjej, hon går iväg dit hon vill oavsett om hon får sällskap eller inte.

Sammanfattat så är hon nog en ganska så smart och klurig tjej med ett tempo som är svårt att hänga med. Allt bus och lek utförs med ett litet smygleende i mungipan.

Kommentarer
Postat av: karin henriksson

Tror brorsorna ligger lä.

2011-06-03 @ 17:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0