Dagens pyssel

Denna dag är det brist på syjuntor. Jag har därför en egen liten pysselkväll med min Gävle-Eva. Vi ska göra egna lampor inspirerade av en sk Random Light.


Detta är en bild på originalet, i stort format. Vi ska dock göra lite mindre varianter. Jag har valt en liten yogaboll, ca 20-24 cm i diameter. Eva bygger sin lampa på en badboll. Vi har inköpt papperssnöre på Panduro Hobby och blandat ihop lite klassiskt tapetklister.

 
För att kunna få ut bollen ur själva skärmen så måste man ha ett hål, där man även ska kunna hänga in sladden och själva glödlampan, en ack så viktig detalj... :-)

  
Här har arbetet kommit igång, vi lindar och kladdar och har eg ingen aning om hur mycket kladd och hur mycket snöre som ska på. Men det går nog till sig. Om inte så blir det kanske en väldigt rolig kattleksak...


Här sitter min blivande lampa på torkning. Den ska få stå på köksbordet över natten och är förhoppningsvis mobilare i morgon.

(ja, jag vet att bollen inte är helt korrekt rund, men det bjuder jag på!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0