Et tu, Brute!

Jag tycker det är skoj att baka och laga mat, koka saft och annat som har med hem och hushåll att göra. Allt blir inte gott eller snyggt, eller kanske som det skulle ha varit egentligen men det spelar ingen roll. Jag tyckte (oftast) att det var skoj när jag tillagade det... :-)

Det händer dock ganska ofta att jag får kommentarer när jag blir bjuden på fika hos någon annanstans. Att det inte är hembakat/hemlagat/hemkört, att det är "köpe"...

Men det gör ju verkligen ingenting, jag fikar ju (tyvärr) så väldigt gärna ändå! :-)

Bara för att visa att även jag kan... Ikväll, efter Antons sista skidträning, köpte jag FRYSTA, FÄRDIGA kanelbullar på ica och gav till mina barn! Det ni! :-)

Och dessutom, så brukar jag köpa frysta köttbullar på Ica också ibland! Så det så!

Kommentarer
Postat av: Syster

Skämmes! Det går ju inte att äta färdiga köttbullar! Innehåller ju knappt något kött och luktar skunk.

2011-03-31 @ 10:22:14
Postat av: Eva

2011-04-01 @ 14:01:20
Postat av: Eva

He he, ja hos mig blir det ofta både köpebröd och köpesaft som du vet :-)

Men för min del handlar det helt enkelt om tidsbrist, jag HINNER inte baka, men skulle gärna göra det oftare om jag hade tid över....

Sen är vi ju bara avundsjuka för att du är så bra på att baka och laga mat!!!

2011-04-01 @ 14:03:56
URL: http://chevroleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0