Söndagens kvällpyssel

På söndagen ägnades en liten stund till att byta klädsel på den gamla fåtöljen (från NK) som brukar stå uppe i hallen. Tidigare var det gult tyg som rycktes bort för några år sedan, sedan dess har det varit originaltyget, nött och brunt och manchesterigt. Nu var det dags att sätta saxen i det mysiga fuskiga fårskinnstyget som jag har haft liggande läänge, lääänge. Det har varit så fint att jag inte velat klippa idet. Fjantigt men sant! :-) Jag har bara gått och dragit handen över det och njutit!

 

Men nu är fåtöljen uppfräschad. Jag har inte gjort något åt handtagen/benen, det är bara ljuset i bilden som gör att det ser olika ut. Hilma blev dock kanonförtjust i stolen så jag får ta och klä om barnfåtöljen också så hon får en egen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0