Docktjej

Hilma är en riktig docktjej. Hon går runt och kramar och myser med sin docka, daskar den i rumpan när den ligger mot axeln, pussar på den. Skojigt att se! Fast sen i nästa sekund kan hon hiva den i golvet och gå därifrån. På sjukhuset fanns det flera dockor och en dockvagn i lekhörnan. Fast handtaget var i ögonhöjd på henne så lastade hon i dockorna och körde iväg i korridoren.

Idag var vi på skolans utemiljödag och loppis. De ska samla in pengar till ett fadderbarn från afrika. På loppisen fanns såklart en docka som Hilma direkt ville ha och krama på. För 10 kronor blev den hennes! Glad tjej som kramade den lilla stackaren.

När vi kom hem hämtade jag upp pojkarnas "gamla" docka från källaren så nu har hon helt plötsligt 3 små dockor att leka med. Då hittade jag även en liten nappflaska som Hilma tyckte var väldigt rolig, så nu har alla dockorna fått mat. Jag ska börja hålla koll på ev dockvagnsrea framöver har jag tänkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0